Strona główna » Google Ads – 5 najczęstszych błędów

Google Ads – 5 najczęstszych błędów

Wiele osób, które próbowały kampanii Google Ads zniechęciło się do nich. W sieci nie brakuje opinii, że to nieskuteczne, za drogie a do tego czasochłonne. Z jednym możemy się godzić. Właściwe prowadzenie kampanii Google Ads wymaga czasu – nie da się tego zrobić szybko i po łebkach. A przynajmniej nie da się tego zrobić dobrze.

Jeśli samodzielnie prowadzisz kampanię Google Ads i chcesz by była skuteczna unikaj tych pięciu błędów.

Niewłaściwa struktura kampanii

By kampania była skuteczna musi posiadać odpowiednią strukturę. Zwłaszcza przy rozbudowanych kampaniach stworzenie odpowiedniej struktury jest bardzo ważne i w dużym stopniu wpływa na skuteczność kampanii.

Źle dobrane słowa kluczowe

Od nich w dużej mierze zależy skuteczność kampanii. Źle dobrane słowa kluczowe sprawią, że klienci albo nie trafią na twoją stronę, albo trafią ale szybko z niej wyjdą gdyż nie znajdą tam tego, czego szukali. Dlatego wybieranie słów kluczowych do kampanii to ważny etap, któremu trzeba poświęcić odpowiednią ilość czasu.

Za niski budżet

Niewątpliwą zaletą kampanii AdWords jest to, że możesz ustalić taki budżet jaki ci odpowiada. Ale to wcale nie znaczy, że niski budżet jest ok. Często zbyt mały budżet hamuje potencjał kampanii, przez co jest nieskuteczna. Reklamodawca myśli, ze traci pieniądze, nie chce wiec inwestować więcej. Podczas gdy zwiększenie budżetu pozwoliłoby kampanii się rozkręcić.

reklamy produktowe

Brak optymalizacji

Wielu przedsiębiorców myśli, że gdy przebrnęli przez etap zakładania i uruchamiania kampanii na tym ich praca się kończy. A tak naprawdę praca dopiero wtedy na dobre się zaczyna. Systematyczna optymalizacja to podstawa skuteczności. Optymalizować można wszystko – słowa kluczowe, treści i wygląd reklam, ustawienia i wiele wiele innych. Jeśli zależy ci na tym by Twoja kampania sprzedawała – nie pomijaj tego etapu.

Oczekiwanie szybkich efektów

Choć AdWords można uruchomić dość szybko (w porównaniu np. do pozycjonowania) to na efekty trzeba chwilę poczekać. Choćby ze względu na wspomniana wcześniej konieczność optymalizacji. Dlatego wielu przedsiębiorców popełnia błąd zbyt szybko rezygnując z kampanii, tylko dlatego, że efekty nie pojawiły się tuż po jej uruchomieniu.